Dwa dni temu (4.08) nasza Czytelniczka robiła zakupy w sejneńskiej Biedronce. Do koszyka, obok innych produktów włożyła też trzy czekolady ale - jak później się okazało - tylko jedna z nich nadawała się do spożycia. Dwie pozostałe były przeterminowane. Termin przydatności jednej z czekolad upłynął 24 czerwca, a drugiej - 5 maja tego roku.
- Serdecznie przepraszamy naszą klientkę ponieważ towar, którego data przydatności do spożycia upłynęła nie powinien znajdować się na półce. Taka sytuacja jest niedopuszczalna niemniej jednak podjęliśmy już stosowne kroki i sprawdziliśmy terminy przydatności produktów w tym sklepie - informuje Tomasz Jaworowski, kierownik operacji i sprzedaży w sieci Biedronka, odpowiedzialny m.in. za sklep w Sejnach .
Przypomina, że klienci mogą dokonać reklamacji towarów niepełnowartościowych zakupionych w sklepach Biedronka na terenie całego kraju w wybranym przez siebie sklepie, za wyjątkiem sklepów franczyzowych.
- Należy przedstawić stosowny dowód zakupu, potwierdzający datę nabycia towaru. W każdym przypadku zapraszamy do wybranego sklepu celem zwrotu towaru niepełnowartościowego - dodaje.
Leszek Mirończuk, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku informuje, że można też zawiadomić Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, która przeprowadzi w markecie kontrolę i sprawdzi, czy na półkach nie ma innych przeterminowanych artykułów.
Z kolei Marek Ślusarz, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Sejnach dodaje, że fakt zakupu przeterminowanej czekolady można zgłosić również do Sanepidu, który również przeprowadzi kontrolę w sklepie.
Czym jest długi COVID-19?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?