Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany w dziecięcym telefonie zaufania! Uzyskanie pomocy jeszcze łatwiejsze

Maja Czech
Maja Czech
Zmiany w polskim szkolnictwie pozostają kwestią sporną. Jednak ostatnia inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki jest bezdyskusyjnie ruchem w dobrą stronę. Uruchomienie bezpłatnej infolinii i czatu wsparcia dla dzieci i młodzieży to doskonała odpowiedź na rosnący problem kryzysów psychicznych u najmłodszych. Jakie zmiany wprowadziło MEiN?

Dziecięcy telefon zaufania - w czym pomaga?

Problemy młodzieży zbyt często bywają dziś bagatelizowane przez rodziców i nauczycieli. Błyskawiczne zmiany społeczne i rozwój technologiczny sprawiają, że nawet stosunkowo młodzi opiekunowie nie potrafią utożsamić się ze swoimi podopiecznymi. Dzieci mogą zmagać się z kryzysem, którego źródło dla wielu dorosłych pozostaje zupełnie niezrozumiałe lub nieistotne.

Tymczasem problemy rodzące się w sferze multimedialnej nie są wcale mniej ważne, niż te mające swoje źródło w tzw. realu. A to właśnie z takimi "internetowymi" kłopotami najczęściej zmaga się młodzież. Padają oni ofiarą m.in.:

  • "hejtu" w mediach społecznościowych
  • upublicznienia kompromitujących zdjęć
  • prześladowania przez rówieśników
  • naruszenia prywatności
  • zawierania anonimowych znajomości

Depresja dziecięca - liczby przerażają

Z najnowszego raportu opublikowanym przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka wynika, że już co siódme dziecko nie jest zadowolone ze swojego życia! U 15% dzieci i 13% nastolatków można ten stan określić jako potencjalnie zagrażający życiu. Te dane są alarmujące. Inicjatywy, dzięki którym młodzi mogą szybko otrzymać profesjonalną pomoc są dziś niezbędne. Bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej.

Dziecięcy telefon zaufania - dostępność

Na numer 800 12 12 12 można dzwonić 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Po drugiej stronie zawsze jest dyżurujący ekspert gotów udzielić pomocy. Co ważne, połączenie jest zupełnie bezpłatne, podobnie jak przy wszelkich numerach alarmowych.

Jak można jednak zauważyć, w ostatnim czasie młodsze pokolenie ma spory problem z prowadzeniem rozmów telefonicznych. Nastolatkowie uważają, że taki kontakt jest zbyt personalny i zajmuje dużo czasu. Niechętnie wykonują więc takie połączenia, rzadko je też odbierają.

W odpowiedzi na tak znaczącą zmianę obyczajową, Ministerstwo Edukacji we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Dziecka uruchomiło specjalny czat internetowy.

Czat zaufania - nowa forma pomocy

Każdy młody człowiek poszukujący wsparcia może poprzez stronę www.brpd.gov.pl skontaktować się zdalnie z konsultantem. Aby nawiązać kontakt:

  • nie trzeba logować się na stronie
  • nie trzeba posiadać aplikacji
  • nie trzeba podawać swoich danych osobowych
  • należy wybrać opcję SOS czat
  • kliknąć w ikonkę czatu w lewym dolnym rogu

Dziecięcy telefon zaufania - ważne informacje

Warto zaznaczyć, że na numer 800 12 12 12 mogą zadzwonić również dorośli, którzy nie wiedzą, jak poradzić sobie z problemem swojego dziecka. Mogą oni także zwrócić się o poradę poprzez czat na stronie brpd.gov.pl/sos-czat.

Co ważne, konsultanci pozostają w stałym kontakcie z rozmaitymi placówkami, do których w każdej chwili mogą skierować kontaktującą się z nimi osobę. Można więc spodziewać się naprawdę profesjonalnej pomocy, a nie, jak sądzą niektórzy, kilku krótkich słów wsparcia.

Na uwagę zasługuje też fakt zachowania pełnej anonimowości. Młodzież nie musi obawiać się, że nauczyciele lub rodzice dowiedzą się o takim telefonie.

Dzwoń zawsze i za darmo - 800 12 12 12
lub napisz bez logowania się - brpd.gov.pl/sos-czat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zmiany w dziecięcym telefonie zaufania! Uzyskanie pomocy jeszcze łatwiejsze - Dziennik Bałtycki

Wróć na suwalki.naszemiasto.pl Nasze Miasto