To już drugie podejście do budowy około 24-kilometrowego odcinka Via Baltiki, który umożliwi przejazd z Suwałk do granicy w Budzisku. Umowa z pierwszym wykonawcą została w minionym roku zerwana, ponieważ miał bardzo duże opóźnienia w pracach. Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad - inwestor zdecydował więc, że inwestycję zleci innej firmie i kontrakt z nią podpisał w styczniu tego roku. Zakłada on, że do jesieni 2020 powstaną 4-pasmowa (po dwa w każdą stronę), betonowa jezdnia i 33 obiekty inżynierskie. Do tego mają być dwa węzły: Suwałki Północ i Szypliszki, a także dwa Miejsca Obsługi Podróżnych w Budzisku.
Droga S61 z Suwałk do Budziska bez wykonawcy. GDDKiA zerwała umowę
W przypadku dwóch kolejnych MOP-ów (Żubryn kat. II i Żubryn kat. III) wykonawca ma zaprojektować i wykonać rezerwę terenu, makroniwelację terenu, pasy włączania i wyłączania, drogi zbiorczo-rozprowadzjące, stanowiska kontroli pojazdów wraz z miejscami postojowymi dla samochodów osobowych i ciężarowych umożlwiających przeprowadzenie kontroli, oświetlenie, przyłącza energetyczne oraz ogrodzenie. Natomiast samą budową Miejsc Obsługi Podróżnych będzie musiał zająć się potencjalny inwestor.
Via Baltica. Umowa na projektowanie i budowę drogi z Suwałk do Budziska podpisana
Na trasie Suwałki-Budzisko, w pasie drogowym, zostały już wycięte drzewa. Aktualnie na polach pracują geodeci.
Tu oglądasz: Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?