Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

UOKiK przypomina: bal sylwestrowy także podlega reklamacji

Mateusz Aleksandrowicz
Bal sylwestrowy także podlega reklamacji, a ze źle wykonaną usługę fryzjerską możemy żądać zwrotu pieniędzy. Tuż przed noworocznym szaleństwem Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta przypomina nam o przysługujących nam prawach.

"Kupując zorganizowaną imprezę sylwestrową zawieramy umowę. Często jej najprostszym potwierdzeniem jest bilet wstępu. W gorączce sylwestrowych przygotowań, pamiętajmy nie tylko o tym, żeby efektownie wyglądać, ale też o naszych prawach i obowiązkach" - czytamy w specjalnym komunikacie UOKiK.

Co doradza nam Urząd?

Aby, o ile to możliwe, w przypadku balu sylwestrowego, zawrzeć umowę na piśmie. Im więcej szczegółów się w niej znajdzie, tym łatwiej będzie dochodzić swoich praw. W komunikacie znajduje się nawet sugestia, aby doprecyzować takie sprawy jak: "ilość ciepłych dań, napojów, rodzaj oraz formę muzyki".

Sam bal poprzedzają różnorakie przygotowania. Kiedy odwiedzamy fryzjera lub makijażystkę zwróćmy uwagę czy cenniki umieszczone są w widocznym miejscu. Pamiętajmy też, że "niezgodną z ustaleniami fryzurę, makijaż czy zabieg kosmetyczny możemy reklamować". Jednak "odstąpienie od umowy jest możliwe, jeśli wada jest istotna (np. trwała spaliła włosy, zamiast koloru blond wyszedł inny, zabieg kosmetyczny spowodował chorobę itp.)".

Na miejscu zabawy nie dajmy się zwieść także wszelkiego rodzaju zapisom, że za rzeczy pozostawione w szatni organizator nie odpowiada. Tego typu ogłoszenia są niezgodne z prawem, a organizator balu, odpowiada za rzeczy pozostawione w szatni - nie tylko wtedy, gdy jest ona płatna.

Ci, którzy w nowy rok chcą szaleć na stoku powinni wiedzieć, że "za niewykorzystany karnet z powodu m.in. pogorszenia warunków atmosferycznych, awarii wyciągu, należy się zwrot pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanych zjazdów".

Na koniec pamiętajmy też, że konsumenci maja także pewne obowiązki. Nagła rezygnacja z udziału w imprezie może oznaczać, że będziemy zmuszeni ponieść koszty zakupionych biletów.

W nagłych wypadkach UOKiK doradza kontakt z miejskimi lub powiatowymi rzecznikami konsumentów. Pomocny może się również okazać kontakt ze Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich (numer telefonu: 0 800 800 008).

My zaś życzymy wszystkim naszym czytelnikom, aby żadna z tych rad nie okazała się im potrzebna :)

Szczęśliwego nowego roku!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na suwalki.naszemiasto.pl Nasze Miasto