Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Policjanci z Suwałk przestrzegają przed oszustwem na zdalny pulpit. Suwalczanka straciła 19 tysięcy

Helena Wysocka
Helena Wysocka
Suwalscy policjanci ostrzegają przed oszustami działającymi metodą „na zdalny pulpit”. Ich ofiarą padła 28-latka, która chcąc ochronić swoje oszczędności zainstalowała program podany przez fałszywego "konsultanta bankowego", udostępniając przestępcom dostęp do swojego konta. Oszuści wypłacili z jej konta 19 tysięcy złotych.

Przestępcy posługują się różnymi metodami, aby szybko zdobyć pieniądze. Coraz częściej wykorzystują metodę „na zdalny pulpit". W ostatnich dniach, przestępcy działając w ten sposób oszukali 28-latkę. Jak ustalili policjanci, kobieta chciała uchronić pieniądze przed niepożądaną transakcją. Odebrała telefon od mężczyzny, podającego się za konsultanta bankowego, który poinformował, że w Holandii dokonywana jest wypłata pieniędzy z jej konta. Wkrótce konsultant udzielił jej dalszych wskazówek. Za jego namową mieszkanka powiatu suwalskiego zainstalowała na swój telefon aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Następnie kobieta, postępując zgodnie z instrukcjami rzekomego konsultanta, zalogowała się do swojego konta bankowego. W ten sposób mieszkanka powiatu suwalskiego dała przestępcom dostęp do swojego konta. Oszuści, wykorzystując te dane, wypłacili z jej konta 19 tysięcy złotych.

Co robić, by nie paść ofiarą oszustów?

* kieruj się rozsądkiem przy dokonywaniu wszelkich transakcji finansowych;
* zachowaj szczególną ostrożność przy superatrakcyjnych inwestycjach, bo tą metodą najczęściej działają oszuści;
* pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. Nigdy nie udostępniaj innym osobom danych do swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
* jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi pulpitu, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
* jeśli osobą podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania danych Twoich lub Twojego konta bądź zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania, zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.

Czym jest długi COVID-19?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na augustow.naszemiasto.pl Nasze Miasto