Obwodnica Sztabina. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę [04.2021]

Helena Wysocka
Helena Wysocka
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku uznała, że oferta firmy Budimex jest najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sztabina. Zakończenie inwestycji i oddanie do ruchu drogi obwodowej planowane jest w drugiej połowie 2025 r.

W piątek (16.04) GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę na realizację obwodnicy Sztabina. W przetargu, ogłoszonym w grudniu 2020, oferty złożyły cztery firmy. Najtańszą firma Budimex, która zaoferowała wykonanie drogi za ok. 135 mln zł. Najdrożej prace firma Strabag (ok. 195 mln zł). Po analizie inwestor zdecydował, że oferta firmy Budimex jest najkorzystniejsza i to z nią zostanie podpisany kontrakt. GDDKiA zapowiada, że podpisanie umowy powinno nastąpić do trzeciego kwartału 2021 r.

Od zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty pozostałe trzy firmy biorące udział w przetargu mogą złożyć odwołania. Jeśli tego nie uczynią, umowa powinna być podpisana do III kwartału tego roku.

Obwodnica, o planowanej długości ok. 4,2 km, powstanie w ciągu drogi krajowej nr 8. W ramach inwestycji, nad doliną rzeki Biebrzy i Biebrzańskim Parkiem Narodowym, powstanie 11-przęsłowa estakada o długości ponad 700 m. Wykonane zostaną także trzy skrzyżowania, w tym dwa typu rondo, wiadukt w ciągu drogi powiatowej nr 1228B oraz ciąg pieszo-rowerowy na wysokości ul. Polnej. Zbudowane zostanie również jedno przejście górne oraz liczne mniejsze przejścia dla zwierząt.

Przypomnijmy, że w ciągu drogi krajowej nr 8 planowana jest budowa jeszcze dwóch obwodnic. Realizacja obwodnicy Suchowoli przewidziana jest na lata 2023-2025. Droga od strony wschodniej ominie Suchowolę oraz szereg mniejszych miejscowości, tj. Zagórze, Wysokie, Skindzierz, Chodorówkę Nową, Poświętne oraz Krzywą. Obwodnica Suchowoli rozpocznie się około 12 kilometrów na południe od miasta, rondem zlokalizowanym pomiędzy miejscowościami Kumiała i Zagórze, a zakończy dwa kilometry na północ, włączeniem w istniejącą drogę krajową nr 8 na wysokości m. Głęboczyzna.
Z kolei obwodnica Białobrzeg jest na etapie projektowania.

Obwodnica Sztabina ma być gotowa w drugiej połowie 2025 roku.

Czym jest długi COVID-19?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie