Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

2 warianty połączeń zamiast pociągu Warszawa-Białystok

Redakcja
połączenie Warszawa - Białystok
połączenie Warszawa - Białystok arch. Polskapresse / zdj. ilustracyjne
Bezpośrednie połączenie autobusem zastępczym Warszawa-Białystok lub autobus Warszawa-Małkinia i tam przesiadka do pociągu - tak będzie od 12 października wyglądała organizacja ruchu w związku z modernizacją tej trasy kolejowej.

2 warianty połączeń zamiast pociągu Warszawa-Białystok

O wybranym wariancie komunikacji, w związku z planowanym zamknięciem odcinka z Tłuszcza do Sadownego, poinformowała w środę rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska.

Dzięki zamknięciu tego odcinka, prace modernizacyjne w tym miejscu powinny zakończyć się 10 miesięcy wcześniej, czyli pod koniec przyszłego roku. Jak mówili niedawno dziennikarzom w Białymstoku przedstawiciele PKP PLK, gdyby ruch został utrzymany, utrudnienia związane z remontem trwałyby do października 2016 roku.

Teraz już wiadomo, jaki wariant komunikacji będzie w tym czasie obowiązywał. Jak poinformowała PAP w środę Szopowska, pasażerowie będą mogli podróżować na dwa sposoby.

Pierwszy to przejazd autobusem zastępczym z Warszawy do Małkini, by tam przesiąść się do pociągu na trasie Małkinia-Białystok. Autobusy będą jeździły na trasie Warszawa Centralna-Małkinia-Warszawa Centralna co dwie godziny i mają być skomunikowane z pociągami do i z Białegostoku, zatrzymującymi się w Czyżewie, Szepietowie i Łapach.

"PKP Intercity zapewni osiem par takich połączeń dziennie. Podróż zajmie około trzy godziny" - poinformowała Szopowska. Drugi wariant to cztery dziennie autobusowe bezpośrednie połączenia Warszawa-Białystok-Warszawa.

Taki wariant komunikacji zastępcza będzie obowiązywać przynajmniej do grudnia, kiedy to będą zmieniane rozkłady jazdy pociągów. Rzeczniczka PKP Intercity zaznaczyła, że do tego czasu będzie wiadomo, jak zaproponowane rozwiązanie sprawdza się i czy może nie wymaga korekt.

Niewykluczone też, że w sezonie letnim uruchomiony będzie pociąg jadący z Warszawy do Białegostoku trasą okrężną, przez Siedlce, Czeremchę i Bielsk Podlaski. Tam czas przejazdu będzie dłuższy, ale to rozwiązanie da możliwość np. przewozu rowerów przez turystów jadących na Suwalszczyznę czy do Puszczy Białowieskiej. Takie rozwiązanie postulowało Stowarzyszenie Sympatyków Kolejnictwa "Kolejowe Podlasie".

Żeby zachęcić podróżnych do korzystania z tych połączeń mimo utrudnień, od połowy września na trasie Warszawa-Białystok wprowadzony będzie tzw. bilet relacyjny. Cena biletu normalnego na tej trasie spadnie do 30 zł z dotychczasowych 47 zł. Od tej ceny obowiązywać będą też ulgi, np. dla studentów. Bilet relacyjny będzie też obowiązywał na wszystkich stacjach na tej trasie.

Jak informuje PKP PLK, modernizacja trasy Warszawa-Białystok obejmuje m.in. wymianę i budowę torów o długości 156 km, przebudowę 4 stacji i 15 przystanków, a także budowę 4 wiaduktów drogowych, 7 wiaduktów kolejowych i 9 przejść pod torami.

Docelowo efektem modernizacji torów ma być skrócenie czasu przejazdu na trasie Warszawa-Białystok do 2,5 godz. Obecnie to ok. 3 godz.

Jak poinformował PAP podlaski poseł PiS Jarosław Zieliński, w środę wieczorem ma odbyć się, zwołane z jego inicjatywy na wniosek posłów Prawa i Sprawiedliwości, posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury w sprawie organizacji kolejowych przewozów pasażerskich na tej trasie, w związku z zapowiedzią zamknięcia odcinka Tłuszcz-Sadowne.

Posłowie-wnioskodawcy chcą wycofania decyzji o zawieszeniu ruchu na tym odcinku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bialystok.naszemiasto.pl Nasze Miasto