MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

IV linia metra w Warszawie. Trzech chętnych na prace przedprojektowe. Oferty przewyższyły zaplanowany budżet

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Trzech chętnych na prace przedprojektowe IV linii metra
Trzech chętnych na prace przedprojektowe IV linii metra Aleksy Witwicki
Metro Warszawskie otworzyło oferty w przetargu na prace przedprojektowe dla IV linii metra w Warszawie. Wpłynęły trzy oferty, jednak każda z nich jest wyższa niż założono w budżecie miasta. Teraz komisja przetargowa rozpocznie ich analizę, w tym poprawność złożenia ofert. Szczegóły poniżej.

W budżecie miasta na prace przedprojektowe dla IV linii metra zarezerwowano dokładnie 50 mln 922 tys. zł brutto. Oferty w przetargu złożyły następujące firmy:

  • ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. - 54,7 mln zł brutto;
  • Voessing Polska Sp. z o.o. - 52,3 mln zł brutto;
  • Metroprojekt sp. z o.o. - 52,2 mln zł brutto.

Wszystkie oferty są więc nieznacznie powyżej zakładanej kwoty na ten cel. Wykonawca na wykonanie całości prac będzie mieć 38 miesięcy.

Po co prace przedprojektowe?

Zadaniem wybranego w postępowaniu projektanta będzie wykonanie m.in.: opracowania stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą; dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej; projektu koncepcyjnego - raportu wstępnego i końcowego.

Realizując zamówienie firma projektowa dokona analizy trasy IV linii metra, która obejmie lokalizację obiektów - usytuowanie w terenie, potencjalne miejsca kolizyjne lub wymagające szczególnego potraktowania, przy uwzględnieniu istniejących obiektów budowlanych i budynków, istniejącej infrastruktury oraz naturalnych przeszkód - tłumaczy stołeczny ratusz.

Prace przedprojektowe mają również dać odpowiedzi na pytanie, czy możliwe będzie zastosowanie prowadzenia ruchu pojazdów autonomicznych (poruszających się bez udziału maszynisty) oraz zastosowanie na stacjach systemu drzwi peronowych. Ważne będzie również wykorzystanie rozwiązań proekologicznych - m.in. związanych z zaopatrywaniem w energię i ciepło oraz wykorzystanie wód opadowych.

Terminy i kryteria oceny

Prace przedprojektowe linii M4 wraz ze Stacją Techniczno-Postojową powinny zakończyć się do 2027 roku.

Oferty oceniane będą według kryterium cenowego (60 proc.) oraz kryteriów pozacenowych dot. dysponowania przez wykonawców osobami legitymującymi się dodatkowym doświadczeniem (doświadczenie: Projektanta Architekta, Projektanta Konstruktora, Projektanta Kolejowe, Projektanta Geologa – każde po 10 proc. wartości całkowitej oceny – ponad doświadczenie wymagane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu) - przekazali urzędnicy.

Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania koncepcji architektonicznej elementów wystroju (wykończenia) hal peronowych i hal odpraw, szczegółowej formy i kształtu pawilonów wyjściowych stacji metra oraz zagospodarowania terenu w rejonie projektowanych obiektów naziemnych linii metra. Takie elementy będą przedmiotem odrębnego postępowania.

Najdłuższa linia metra w Warszawie

Według przyjętych założeń linia M4 będzie dłuższa od dotychczasowych linii M1 i M2 - ma liczyć 26 kilometrów i 23 stacje - w tym dwie wspólne z M2 i M3. Osiem stacji ma być wyposażonych w komory torów odstawczych. W ramach odcinka ma powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia.

Trzech chętnych na prace przedprojektowe IV linii metraUM Warszawa
od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto