Kolejne sklepy Freshmarket znikają z Polski. Czy wkrótce nie będzie ich w ogóle? Właściciele sieci podejmą taką decyzję po "fazie testowej".

Informacja o zniknięciu sklepów sieci Freshmarket pojawiła się już w kwietniu. Wówczas dowiedzieliśmy się także, że właściciele spółki Żabka Polska (fundusz CVC Capital Partners z Luksemburga) planują przeprowadzić rebranding marki [zmiana elementów marki tak, żeby osiągnąć lepsze wyniki na rynku - przyp. red.]. W miejscu Freshmarketów sukcesywnie pojawiają się Żabki. Do tej pory zmieniło się już kilkadziesiąt sklepów, ale proces nadal trwa. To, czy prawie 600 Freshmarketów zamieni się w Żabkę, ma się okazać po tzw. fazie testowej, która jak do tej pory przebiega bardzo pozytywnie.

Pojawiają się głosy, że dla właścicieli sklepów taka decyzja jest korzystna, ze względu na silniejszą pozycję i rozpoznawalność Żabki. Poza tym, w ostatnim czasie, Żabka zaczęła wprowadzać nowy koncept sklepów opierający się głównie na szybkich zakupach. Sklepy sprofilowano pod kątem mieszkańców większych miast, którzy żyją w biegu. Stąd m.in. możliwość skorzystania z usług gastronomicznych w placówkach.

W sumie na terenie Polski znajduje się 568 Freshmarketów.

Oświadczenie firmy Żabka Polska S.A.: "W związku z pojawiającymi się w mediach informacjami na temat zamykania lub tez znikania z rynku sieci sklepów Freshmarket informujemy, że opisywane zmiany szyldów Freshmarket na Żabka w wybranych lokalizacjach wynikają z procesu wdrażania nowego formatu Żabki, który to format spółka stale doskonali w oparciu o testy prowadzone od ubiegłego roku. W ramach wspomnianego wdrożenia wszystkie nowe sklepy otwierane są już z nowym logo Żabki. Nowy format jest równolegle wdrażany również w wybranych sklepach już istniejących i testy te mogą obejmować zarówno sklepy działające dotychczas pod marką Żabka, jak i te funkcjonujące pod szyldem Freshmarketu.

Nie oznacza to jednak, że podjęta została decyzja o kompleksowym rebrandingu wszystkich Freshmarketów i wycofaniu tej marki z rynku. Z pewnością również nie oznacza to rezygnacji spółki z tych sklepów w ich lokalizacjach ani planów sprzedaży tych placówek. Prezes Żabka Polska Tomasz Suchański w swoich wcześniejszych wypowiedziach nie wykluczył w przyszłości możliwości zmiany wszystkich Freshmarketów na nowe formaty Żabek, ale ostateczna decyzja w tej kwestii jeszcze nie została podjęta."


Zobaczcie też: Reebok Fit Shop. Sklep, w którym zapłacisz nie pieniędzmi, ale... wysiłkiem [ZDJĘCIA]


Hallo

Komentarze (0)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Bywalec111 (gość)

Na starcie chciałbym podkreślić, że nie piszę tego ze złośliwości. Cała branża spożywcza w Polsce leży za sprawą sieci handlowych. Niestety w naszym regionie jest również tak samo za sprawą monopolu hurtowni.
Sieć sklepów Fresh Market jest wytworem firmy Eurocash, którą założył Mariusza Świtalskiego ten sam od Biedronki, Żabki, Lewiatana itp.
W naszym mieście nie mamy już polskich hurtowni i sklepikarze chcący walczyć z polityką sklepów wielkopowierzchniowych są narażeni na porażkę. Większość ich zaopatrzenia nabija kieszenie Portugalczyków Pedro de Castro Soares oraz Luis Amarala. W naszym mieście mamy sieć sklepów Arhelan i to ostatnie chodź trochę związane z polską gospodarką.